1. Rozkład materiału - Wesołe przedszkole pięciolatka, rozklad materialu 5l
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
WRZESIEŃ
MÓJ PRZEDSZKOLNY ŚWIAT
Temat dnia
Społeczno-przyrodnicza
i zdrowotna
Językowa
i literacka
Matematyczna
Muzyczna
Plastyczna
Motoryczno- ruchowa (gry
i zabawy)
Przewidywane umiejętności dzieci
DZIEŃ 1.
MOJE WSPOMNIENIA Z WAKACJI
- Dziecko zna zasady warunkujące bezpieczeństwo
w trakcie pobytu
w przedszkolu
i ogrodzie przedszkolnym
- Dziecko zna zawarty kontrakt
i przestrzega go.
- Dziecko buduje poprawne odpowiedzi na pytania dotyczące tekstu czytanego przez nauczyciela.
- Dziecko rozumie i poprawnie stosuje pojęcia dotyczące stosunków przestrzennych
- Dziecko prawidłowo reaguje na zmianę tempa w muzyce.
- Dziecko podejmuje aktywność plastyczną; zna technikę malowania farbą plakatową.
- Dziecko prawidłowo trzyma pędzel.
- Dziecko podejmuje próby oceny własnego zachowania oraz zachowania kolegów.
- Przełamywanie nieśmiałości i lęku
w nowym otoczeniu, jakim jest przedszkole.
- Próba zapamiętania zapisu swojego imienia na wizytówce lub wizerunku na znaczku indywidualnym.
- Odszukanie tych samych oznaczeń
w łazience i szatni.
- Ustalenie zasad korzystania
z pomieszczeń sanitarnych, zachowania się
w szatni i w sali.
- Zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo dzieci.
- Poznanie wiersza Idzie Janek do przedszkola – werbalizowanie własnych oczekiwań w stosunku do przedszkola.
- Próba odpowiedzi na pytania zawarte
w wierszu.
- Rozmowa na temat wakacji dzieci.
- Zabawa ruchowa z wykorzystaniem piosenki Jedzie pociąg z daleka.
- Rysowanie kredkami świecowymi na temat Moje wakacje.
- Zabawa ruchowa Droga do przedszkola.
- Zabawa ruchowo-naśladowcza Zgadnij, co robię?
DZIEŃ 2.
NASZE PRZEDSZKOLE
- Zapoznawanie dzieci z pomieszczeniami przedszkolnymi.
- Zwracanie uwagi na zachowanie zasad bezpieczeństwa w trakcie poruszania się po przedszkolu.
- Omówienie zasad zachowania się w szatni.
- Zapoznanie ze sprzętem zgromadzonym na terenie ogrodu.
- Omówienie zasad bezpiecznego korzystania z tego sprzętu.
- Ustalenie zasady nieoddalania się
z wyznaczonego terenu.
- Rozmowa na temat piosenki: Czy podobała się wam moja ulubiona piosenka?; O czym ona opowiadała?; Czy wy macie jakąś ulubioną piosenkę?; Kto chciałby zaśpiewać swoją piosenkę?
- Zabawa dydaktyczna O czym mówię? – odszukiwanie przedmiotów według wskazywanych cech.
- Stosunki przestrzenne: nad, pod, za, przed.
- Próby samodzielnego śpiewu swojej ulubionej piosenki.
- Zabawa ruchowa przy wcześniej poznanej piosence Jedzie pociąg z daleka.
DZIEŃ 3.
NASZA GRUPA- Formułowanie zasad zachowania się w przedszkolu.
- Wprowadzanie zakazów i nakazów.
- Zawiązanie kontraktu określającego zasady zachowania się w przedszkolu.
- Słuchanie wiersza
Tak czy nie.
- Rozmowa na temat treści wiersza: Czego nie wolno robić?; Dlaczego?
- Zabawy z wykorzystaniem różnego tempa w muzyce: szybko-wolno.
- Rozwijanie poczucia estetyki, wspólne dekorowanie sali.
- Zabawa ruchowa Rób to, co ja.
DZIEŃ 4.
NASZA OKOLICA
- Spacer wokół przedszkola – dziecko poznaje najbliższe otoczenie przedszkola.
- Omówienie zasad poruszania się poza terenem przedszkola.
- Podkreślenie konieczności zachowania spokoju i bezpieczeństwa podczas spacerów i wycieczek poza teren przedszkola.
- Ćwiczenie pamięci – opowiadanie o tym, co dzieci widziały na spacerze.
- Próby opisania wyglądu przedszkola: Jak wygląda budynek?; Czy jest duży?; Ile ma pięter?; Jakiego jest koloru?; Co znajduje się obok przedszkola?
- Malowanie farbami plakatowymi Ja i moje przedszkole – zapoznanie z techniką malowania farbami oraz prawidłowym trzymaniem pędzla.
- Zabawa integracyjna Dziecko do dziecka.
- Zabawa ruchowa Ja i moje przedszkole.
- Zabawa ruchowa Idziemy na spacer.
- Zabawy z chustą animacyjną Kogo brakuje?
MÓJ PRZEDSZKOLNY ŚWIAT
Temat dnia
Społeczno-przyrodnicza
i zdrowotna
Językowa i literacka
Matematyczna
Muzyczna
Plastyczna
Motoryczno- ruchowa (gry i zabawy)
Przewidywane
umiejętności dzieci
DZIEŃ 1.
MÓJ ŚWIAT
- Przedstawianie się na forum grupy w zabawie: Imię i gest.
- Identyfikowanie się
z własną płcią w zabawie Chłopcy, dziewczęta.
- Dziecko wie, że są
dziewczynki i chłopcy.
- Dziecko identyfikuje się
z własną płcią.
- Dziecko rozpoznaje
i nazywa takie uczucia, jak radość, gniew, smutek.
- Dziecko potrafi wymienić członków swojej rodziny oraz wskazać stopień pokrewieństwa
- Dziecko rozpoznaje
i nazywa koło.
- Dziecko rozumie i stosuje pojęcia: wysoki, niski, duży, mały.
- Dziecko poznaje schemat własnego ciała poprzez ćwiczenia ruchowe.
- Dziecko podejmuje aktywność plastyczną
o charakterze abstrakcyjnym.
- Dziecko okazuje przywiązanie emocjonalne do rodziny poprzez pozytywne wypowiedzi na temat jej członków.
- Rozpoznawanie wizytówek z imionami, wykorzystanie ich
w zabawie Sprawdzenie obecności.
- Zabawy słowne – tworzenie zdrobnień imion.
- Poznawanie symboli oznaczających płeć w zabawie Jestem chłopcem jestem dziewczynką – tworzenie zbiorów dziewcząt i chłopców.
- Rozwijanie spostrzegawczości i koncentracji uwagi w zabawie Dla kogo paczka?.
- Zabawa taneczna – dowolna improwizacja ruchowa.
- Podkreślenie elementu grzecznościowego w zachowaniu chłopców w stosunku do dziewcząt.
- Rysowanie kredkami na temat To robię najlepiej – plastyczna autoprezentacja.
- Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw 1.
DZIEŃ 2.
MOJE UCZUCIA
... [ Pobierz całość w formacie PDF ]