They seem to make lots of good flash cms templates that has animation and sound.

1. Rozkład materiału - Wesołe przedszkole pięciolatka, rozklad materialu 5l

[ Pobierz całość w formacie PDF ]

WRZESIEŃ

MÓJ PRZEDSZKOLNY ŚWIAT

 

Temat dnia

Społeczno-przyrodnicza
i zdrowotna

 

Językowa
i literacka

Matematyczna

Muzyczna

Plastyczna

Motoryczno- ruchowa (gry
i zabawy)

Przewidywane umiejętności dzieci

 

DZIEŃ 1.

MOJE WSPOMNIENIA Z WAKACJI

      

- Dziecko zna zasady warunkujące bezpieczeństwo
w trakcie pobytu
w przedszkolu
i ogrodzie przedszkolnym

- Dziecko zna zawarty kontrakt
i przestrzega go.

- Dziecko buduje poprawne odpowiedzi na pytania dotyczące tekstu czytanego przez nauczyciela.

- Dziecko rozumie i poprawnie stosuje pojęcia dotyczące stosunków przestrzennych

- Dziecko prawidłowo reaguje na zmianę tempa w muzyce.

- Dziecko podejmuje aktywność plastyczną; zna technikę malowania farbą plakatową.

- Dziecko prawidłowo trzyma pędzel.

- Dziecko podejmuje próby oceny własnego zachowania oraz zachowania kolegów.

- Przełamywanie nieśmiałości i lęku
w nowym otoczeniu, jakim jest przedszkole.

- Próba zapamiętania zapisu swojego imienia na wizytówce lub wizerunku na znaczku indywidualnym.

- Odszukanie tych samych oznaczeń
w łazience i szatni.

- Ustalenie zasad korzystania
z pomieszczeń sanitarnych, zachowania się
w szatni i w sali.

- Zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo dzieci.

- Poznanie wiersza Idzie Janek do przedszkola – werbalizowanie własnych oczekiwań w stosunku do przedszkola.

- Próba odpowiedzi na pytania zawarte
w wierszu.

- Rozmowa na temat wakacji dzieci.

 

- Zabawa ruchowa z wykorzystaniem piosenki Jedzie pociąg z daleka.

- Rysowanie kredkami świecowymi na temat Moje wakacje.

- Zabawa ruchowa Droga do przedszkola.

- Zabawa ruchowo-naśladowcza Zgadnij, co robię?

 

DZIEŃ 2.

NASZE PRZEDSZKOLE

- Zapoznawanie dzieci z pomieszczeniami przedszkolnymi.

- Zwracanie uwagi na zachowanie zasad bezpieczeństwa w trakcie poruszania się po przedszkolu.

- Omówienie zasad zachowania się w szatni.

- Zapoznanie ze sprzętem zgromadzonym na terenie ogrodu.

- Omówienie zasad bezpiecznego korzystania z tego sprzętu.

- Ustalenie zasady nieoddalania się
z wyznaczonego terenu.

- Rozmowa na temat piosenki: Czy podobała się wam moja ulubiona piosenka?; O czym ona opowiadała?; Czy wy macie jakąś ulubioną piosenkę?; Kto chciałby zaśpiewać swoją piosenkę?

- Zabawa dydaktyczna O czym mówię? – odszukiwanie przedmiotów według wskazywanych cech.

- Stosunki przestrzenne: nad, pod, za, przed.

- Próby samodzielnego śpiewu swojej ulubionej piosenki.

 

- Zabawa ruchowa przy wcześniej poznanej piosence Jedzie pociąg z daleka.

 

DZIEŃ 3.

NASZA GRUPA

- Formułowanie zasad zachowania się w przedszkolu.

- Wprowadzanie zakazów i nakazów.

- Zawiązanie kontraktu określającego zasady zachowania się w przedszkolu.

- Słuchanie wiersza

Tak czy nie.

- Rozmowa na temat treści wiersza: Czego nie wolno robić?; Dlaczego?

 

- Zabawy z wykorzystaniem różnego tempa w muzyce: szybko-wolno.

- Rozwijanie poczucia estetyki, wspólne dekorowanie sali.

- Zabawa ruchowa Rób to, co ja.

 

DZIEŃ 4.

NASZA OKOLICA

- Spacer wokół przedszkola – dziecko poznaje najbliższe otoczenie przedszkola.

- Omówienie zasad poruszania się poza terenem przedszkola.

- Podkreślenie konieczności zachowania spokoju i bezpieczeństwa podczas spacerów i wycieczek poza teren przedszkola.

 

- Ćwiczenie pamięci – opowiadanie o tym, co dzieci widziały na spacerze.

- Próby opisania wyglądu przedszkola: Jak wygląda budynek?; Czy jest duży?; Ile ma pięter?; Jakiego jest koloru?; Co znajduje się obok przedszkola?

 

 

- Malowanie farbami plakatowymi Ja i moje przedszkole – zapoznanie z techniką malowania farbami oraz prawidłowym trzymaniem pędzla.

- Zabawa integracyjna Dziecko do dziecka.

- Zabawa ruchowa Ja i moje przedszkole.

- Zabawa ruchowa Idziemy na spacer.

- Zabawy z chustą animacyjną Kogo brakuje?

 

 MÓJ PRZEDSZKOLNY ŚWIAT             

 

 

Temat dnia

Społeczno-przyrodnicza
i zdrowotna

Językowa i literacka

Matematyczna

Muzyczna

Plastyczna

Motoryczno- ruchowa (gry i zabawy)

Przewidywane

umiejętności dzieci

 

 

DZIEŃ 1.

MÓJ ŚWIAT

 

- Przedstawianie się na forum grupy w zabawie: Imię i gest.

- Identyfikowanie się
z własną płcią w zabawie Chłopcy, dziewczęta.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Dziecko wie, że są

dziewczynki i chłopcy.

- Dziecko identyfikuje się

z własną płcią.

- Dziecko rozpoznaje
i nazywa takie uczucia, jak radość, gniew, smutek.

- Dziecko potrafi wymienić członków swojej rodziny oraz wskazać stopień pokrewieństwa

- Dziecko rozpoznaje
i nazywa koło.

- Dziecko rozumie i stosuje pojęcia: wysoki, niski, duży, mały.

- Dziecko poznaje schemat własnego ciała poprzez ćwiczenia ruchowe.

- Dziecko podejmuje aktywność plastyczną
o charakterze abstrakcyjnym.

- Dziecko okazuje przywiązanie emocjonalne do rodziny poprzez pozytywne wypowiedzi na temat jej członków.

- Rozpoznawanie wizytówek z imionami, wykorzystanie ich
w zabawie Sprawdzenie obecności.

- Zabawy słowne – tworzenie zdrobnień imion.

- Poznawanie symboli oznaczających płeć w zabawie Jestem chłopcem jestem dziewczynką – tworzenie zbiorów dziewcząt i chłopców.

- Rozwijanie spostrzegawczości i koncentracji uwagi w zabawie Dla kogo paczka?.

- Zabawa taneczna – dowolna improwizacja ruchowa.

- Podkreślenie elementu grzecznościowego w zachowaniu chłopców w stosunku do dziewcząt.

- Rysowanie kredkami na temat To robię najlepiej – plastyczna autoprezentacja.

- Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw 1.

 

DZIEŃ 2.

MOJE UCZUCIA

... [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • exopolandff.htw.pl