They seem to make lots of good flash cms templates that has animation and sound.

2. Pierwsze kroki, Tutoriale do 3D studioMax 4

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Rozdział 1. Pierwsze kroki

Witaj w świecie 3d studio max, w świecie, gdzie możesz tworzyć nieznane planety, niebosiężne ruiny, kreować bohaterów i nikczemników lub urzeczywistniać wymarzone miejsca (rysunek 1.1). Łącząc wyobraźnię z trójwymiarową animacją, możesz sprawić, że zwierzęta zaczną grasować, a szczyty gór osypywać się, podczas gdy gnające stada ludzi będą przemykać przez drżące dżungle. Nie ograniczają Cię żadne prawa ziemskie — tutaj świnie mogą unosić się w przestworzach, a pchły przeraźliwie hałasować.

Lecz zanim przystąpisz do tworzenia zamieszania i podboju świata, musisz poznać kilka podstawowych reguł. Niniejszy rozdział przedstawia najbardziej podstawową wiedzę, czyli Informacje o tym, jak zainstalować i skonfigurować program, jak zarządzać plikami i jak poruszać się w interfejsie użytkownika.

Kiedy opanujesz już omawiane w tym rozdziale umiejętności, w kolejnych rozdziałach nauczysz się nawigowania oknami widokowymi, kontrolowania trybów wyświetlania, tworzenia i selekcjonowania obiektów oraz transformowania stworzonych obiektów — tworząc w ten sposób swoje pierwsze animacje! Później dowiesz się, jak modelować obiekty z nieco większą precyzją. Pod koniec książki nauczysz się zmienić ogólny wygląd sceny, posługując się odpowiednimi ustawieniami świateł i kamer, przypisując materiały i dodając efekty specjalne.

Podobnie jak w przypadku innych książek z serii „Po prostu” polecenia są krótkie lecz treściwe, a każdy krok jest pomyślany tak, aby przeprowadzić Cię od punktu A do punktu B bez niepotrzebnej straty czasu. Pojawiające się wskazówki dostarczają cennych informacji na temat skrótów klawiaturowych, potencjalnych pułapek i „spokrewnionych” narzędzi. Proponuję, abyś zwracał szczególną uwagę na takie miejsca — w tej książce jest dużo więcej informacji niż sugerowałby to pierwszy rzut oka na nią

Rysunek 1.1. Poprzez łączenie trójwymiarowych obiektów z dwuwymiarowymi mapami bitowymi możesz stworzyć własny raj, wykorzystując do tego 3ds max 4

Instalowanie 3ds max 4

Program 3ds max 4 został zaprojektowany do pracy na komputerach wyposażonych w procesory zgodne z procesorami firmy Intel, z zainstalowanym systemem operacyjnym Windows 98 lub Windows 2000. Może on również działać w systemach operacyjnych Windows NT lub Windows Millennium Edition , ale jego używanie na tych platformach nie jest zalecane. Więcej szczegółów znajdziesz w tabeli Wymagania systemowe.

Poniższe kroki pomogą Ci przeprowadzić typową instalację programu 3ds max 4.

Aby zainstalować 3ds max 4:

1.       Zamknij wszystkie otwarte aplikacje. Upewnij się, że na dysku twardym znajduje się wystarczająca ilość wolnego miejsca. Przygotuj numer seryjny oraz numer klucza CD; znajdziesz je na tylnej ściance opakowania zawierającego płytę CD-ROM z programem 3ds max 4.

2.       Umieść płytę w napędzie CD-ROM i zaczekaj na automatyczne uruchomienie się programu instalacyjnego lub dwukrotnie kliknij ikonę napędu CD-ROM i ręcznie uruchom program instalacyjny.

3.       W oknie kreatora instalacji programu 3ds max 4 kliknij ikonę Instal 3ds max 4 and character studio 3.1 (rysunek 1.2).

4.       Wprowadź numer seryjny oraz numer klucza CD (rysunek 1.3), a następnie kliknij przycisk Next.

5.       Postępuj zgodnie z zaleceniami procedury instalacyjnej; wybierz instalację Typical.

6.       Jeżeli nie posiadasz Internet Explorera 5 lub QuickTima 4 , zainstaluj również te składniki.

7.       Kliknij przycisk Finish, aby zakończyć instalację i ponownie uruchomić komputer.

Rysunek 1.2. W oknie Choose Setup Program wybierz Instal 3ds max

Rysunek 1.3. Wprowadź numer seryjny i numer klucza CD, znajdujące się na tylnej ściance opakowania płyty

Wskazówki

n       Aby zainstalować program umożliwiający sprzedawanie, kupowanie i darmowe ściąganie za pośrednictwem Internetu modeli, tekstur lub innych gadżetów 3D, wybierz opcję Turbo Squid. Więcej informacji znajdziesz pod adresem www.turbosquid.com.

n       Opcja Direct X instaluje program diagnozujący oraz konfigurujący komponenty i sterowniki Direct X. Dirtect X jest zestawem instrukcji API (application programming interface), który umożliwia wykorzystywanie przez 3ds max wysoko wydajnych urządzeń, takich jak na przykład akceleratory 3D. Jeżeli nie posiadasz takich rządzeń, zainstalowanie Dirtect X może wpłynąć na poprawę wydajności twojego systemu. W takim wypadku usługi hardwarowe emulowane są przez odpowiednie sterowniki softwarowe.

n       Max-Havoc Pro jest rozszerzeniem służącym do tworzenia symulacji dynamicznych z uwzględnieniem efektów sztywności, faktury tkanin, efektów miękkości oraz dynamicznej płynności. Więcej informacji znajdziesz pod adresem www.havoc.com.

Wymagania systemoweWymagania softwarowe

¨       Windows 2000.

¨       Windows 98.

¨       Windows Milennium Edition (oficjalnie niewspierany).

¨       Windows NT 4.0 (oficjalnie niewspierany).

Wymagania hardwarowe

¨       Procesor zgodny z procesorem firmy Intel, taktowany zegarem co najmniej 300 MHz (3ds max 4 potrafi w pełni korzystać z systemów wieloprocesorowych, dlatego też zaleca się stosowanie komputerów wyposażonych w dwa procesory typu Pentium III).

¨       128 MB pamięci RAM (zalecane 256 MB).

¨       374 MB wolnej przestrzeni dyskowej (do przeprowadzenia typowej instalacji).

¨       300 MB wolnej przestrzeni dyskowej dla plików wymiany (jest to wartość minimalna).

¨       Karta graficzna zdolna do pracy w rozdzielczości 1024x768 pikseli na cal (ppi) przy 16-bitowej głębi kolorów (max wspiera hardwarową akcelerację OpenGL oraz Direct3D; zalecany jest akcelerator graficzny 3D z zainstalowanym Direct X8).

¨       Mysz lub inne urządzenie wskazujące (program jest zoptymalizowany do pracy z myszą Intellimouse firmy Microsoft).

¨       Napęd CD-ROM.

¨       Wyposażenie dodatkowe: karta dźwiękowa, głośniki, osprzęt sieciowy wspierający protokół TCP/IP, hardwarowa akceleracja grafiki trójwymiarowej, wejściowe i wyjściowe urządzenia wideo, drążek sterowniczy, instrumenty midi, mysz z trzema przyciskami.

Ustawianie 3ds max 4

Kiedy po raz pierwszy uruchomisz 3ds max, poproszony zostaniesz o wybór sterownika odpowiedzialnego za wyświetlanie obrazu oraz autoryzację programu za pomocą kodu, jaki uzyskałeś od firmy Autodesk. Jeżeli nie wykonasz tej ostatniej operacji, program będzie działać jedynie przez 30 dni.

Aby skonfigurować sterownik odpowiedzialny za wyświetlanie obrazu:

1.       Uruchom 3ds max 4, klikając dwukrotnie ikonę skrótu do programu, którą kreator instalacji automatycznie umieścił na twoim pulpicie. Możesz także wybrać Start > Programy > discreet > 3ds max 4 > 3ds max 4.

2.       W oknie dialogowym 3ds max Driver Setup wybierz właściwy sterownik odpowiedzialny za wyświetlanie obrazu.

Jeżeli nie posiadasz karty zbudowanej na procesorze GLINT, obsługującej bibliotekę OpenGL, lub jakiegokolwiek innego akceleratora graficznego pozostaw domyślnie wybrane opcje Heidi oraz Software Z-Buffer. Zawsze możesz dokonać zmian później wybierając polecenie Customize > Preferences > Viewports.

3.       Kliknij przycisk OK.

Aby dokonać autoryzacji:

1.       Uruchom 3ds max 4.

2.       W oknie dialogowym Authorization Code wybierz opcję Authorize 3ds max 4.

3.       Zarejestruj program wypełniając niezbędne pola w formularzu Register Today.

Kiedy wpiszesz wszystkie konieczne informacje, zapytany zostaniesz o sposób skontaktowania się z firmą Autodesk (rysunek 1.4).

Rysunek 1.4. Końcowa strona formularza rejestracji 3ds max 4

4.       Jeżeli posiadasz dostęp do Internetu, wybierz opcję Connect directly via the Web. Wówczas poproszony zostaniesz o dokonanie połączenia. Program rejestracyjny prześle wprowadzone przez ciebie informacje wraz z numerem seryjnym i kluczem CD, a pobierze kod autoryzujący i automatycznie umieści go w odpowiednim polu.

5.       Jeżeli wybierzesz jedną z pozostałych opcji, uzyskasz odpowiednie wskazówki wraz z informacją, w jaki sposób skontaktować się z firmą Autodesk, aby przedłożyć rejestrację i uzyskać kod autoryzujący. Dla ułatwienia adresy i numery kontaktowe z firmą Autodesk dla Ameryki Północnej i Europy podane zostały w tabelkach obok.

6.       Kliknij przycisk Finish. Program rozpocznie działanie.

Autoryzowanie 3ds max w Ameryce Północnej

Web:         https//:register.autodesk.com

email:        authcodes@autodesk.com

fax:            (800) 225-6490 lub (415) 507-4690

tel.:            (800) 551-1490 lub (415) 507-4690

adres:         Product Registrations

                   Autodesk Inc.

                   111 McInnis Parkway

                   San Rafael, CA 94903

 

Autoryzowanie 3ds max w Europie

Web:          https//:register.autodesk.com

email:         authcodes@eur.autodesk.com

fax:             +41-32-723-9169

adres:          Autodesk Development S.a.r.l.

                    Puits-Godets 6

                    Case Postale 35

                    CH-2005 Neuchatel

                    Switzerland

Pomoc techniczna

Jeżeli napotkasz jakiekolwiek problemy podczas instalacji lub użytkowania programu 3ds max, do dyspozycji masz następujące możliwości uzyskania pomocy:

¨       uwagi instalacyjne zapisane w pliku Readme, znajdującym się w katalogu głównym 3dsmax4;

¨       autoryzowany dealer, u którego nabyłeś produkt. Aby uzyskać numery autoryzowanych dealerów, zadzwoń — (800) 879-4233 (USA);

¨       pliki pomocy 3ds max 4 User Reference, dostępne z poziomu menu Help (rysunek. 1.5);

¨       internetowe strony pomocy firmy Discreet pod adresem http://suport.discreet.com/ — rekomendowane źródło informacji w formie pytań i odpowiedzi;

¨       pliki pomocy Product Support HelpFile, uruchamiane z poziomu 3ds max poleceniem Help > Additional Help. Pliki te uaktualniane są co kwartał i umieszczane w Internecie;

¨       Product Support firmy Discreet pod numerem telefonu (425) 489-7519, od poniedziałku do piątku w godzinach od 6.00 do 17.00 czasu miejscowego. Pomoc dotyczącą instalowania i konfigurowania uzyskać można za darmo przez okres 30 dni. Decydując się na połączenie, przygotuj numer seryjny produktu;

¨       po okresie 30 dni pomoc telefoniczna kosztuje 65 dolarów (za jedną usługę). Telefon w przypadku  Stanów Zjednoczonych i Kanady — (800)225-6531;

¨       system 24-godzinnej pomocy FAX Support Information System firmy Autodesk pod numerem telefonu (415) 446-1919. Aby uzyskać faks o dostępnych dokumentach pomocy wraz z numerem katalogowym, wybierz opcję 2, po czym wciśnij 100#.

¨       linia informacyjna Product Infirmation Line firmy Autodesk pod numerem telefonu (800) 964-6432.

W przypadku problemów związanych z wyświetlaniem obrazu, upewnij się, że karta graficzna jest obsługiwana przez najnowszą wersję sterownika oraz BIOS-u. Najszybszym sposobem pozyskania tych informacji jest wizyta na stronie internetowej producenta sprzętu. Jeżeli zaistniały problem nie ustępuje, skontaktuj się bezpośrednio z producentem.

Rysunek 1.5. System pomocy jest interaktywną siecią odsyłaczy dostępną w menu głównym. Możesz się do niego dostać z poziomu 3ds max za pośrednictwem menu Help

... [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • exopolandff.htw.pl