They seem to make lots of good flash cms templates that has animation and sound.

015, INSTRUKCJE ITP

[ Pobierz całość w formacie PDF ]

S.T.B. „PANDA” Sp. z o.o.

ul. Glinki 144

85-861 Bydgoszcz

TRAWERSA Z NAPĘDEM ELEKTRYCZNYM

PRZEZNACZONA DO TRANSPORTU FORM

SŁUPÓW ELEKTRYCZNYCH

Instrukcja obsługi po modernizacji

12 / 13

 

Systemy Transportu Bliskiego Bydgoszcz

 

85-861 Bydgoszcz

ul.Glinki 144

tel.0048 52 370 71 10                                                                                                                e-mail panda@panda.pl

fax 0048 52 370 71 11                                                                                                                www.panda.pl

 

 



 



 

 

Nazwa urządzenia : Trawersa z napędem elektrycznym przeznaczona do transportu form słupów elektrycznych.

 

typ                                           TR 04006

 

nr fabryczny                            2222

rok prod.                             2008

rok modernizacji              2010

 

 

 

1.     Podstawowe dane techniczne

 

Nazwa i adres wytwórcy:               Systemy Transportu Bliskiego PANDA Sp. z o.o.

              85-861 Bydgoszcz

              ul.Glinki 144

nr fabryczny:                                                        2222

rok produkcji / rok modernizacji:                            2008/2010

Zastosowanie:              Trawersa z napędem elektrycznym przeznaczona do transportu form słupów elektrycznych.

Dopuszczalne obciążenie robocze              : 4 000 kg

masa:              621 kg

wymiary:              6 600 x 1 215 x 595 mm

2.     Zastosowanie              

Trawersa jest przeznaczona do transportowania form słupów elektrycznych o maksymalnej masie wynoszącej 4 000 kg.

Modernizacja zawiesia polegała na zróżnicowaniu wielkości łap chwytnych w taki sposób, aby ułatwić bezpieczne podnoszenie form walcowatych niesymetrycznych (o kształcie stożka ściętego). Ogólne zasady obsługi trawersy nie uległy zmianie.

Trawersa może być użyta do transportu innych ładunków pod warunkiem, że zostaną zastosowane zawiesia pasowe oraz ładunek transportowany nie będzie haczył o łapy trawersy. Dopuszczalne obciążenie na hak pomocniczy wynosi 2 500 kg. Trzeba jednak pamiętać, że obciążenie całkowite trawersy nie może przekroczyć 4 000 kg.

Trawersa jest przeznaczona do pracy w temperaturze od -20 do +35 °C przy względnej wilgotności powietrza max 80 %. Trawersa nie może pracować w atmosferze żrących związków chemicznych oraz w otoczeniu pyłów i gazów o zagrożeniu wybuchem, pożarem itp.

Do transportu, form słupów elektrycznych zawieszać trawersę na dwóch suwnicach odpowiednio przygotowanych elektrycznie.

 

3.     Opis budowy              

Rysunek 1 Widok z góry trawersy

 

Rysunek 2 Widok z dołu trawersy

 

1.       Konstrukcja nośna

2.       Mechanizm obrotu łap

3.       Łapa chwytna

4.       Ucho zaczepowe

5.       Hak pomocniczy

6.       Wyposażenie elektryczne

Konstrukcja nośna (poz. 1) trawersy składa się z dwóch ceowników połączonych ze sobą kątownikami. Na konstrukcji nośnej jest zamocowany mechanizm obrotu łap (poz. 2) trawersy składający się z motoreduktora, śruby napędowej, wału oraz dwóch par łap o różnej długości (poz. 3). Rozstaw między łapami wynosi 5 500 mm. Łapy trawersy są przystosowane do chwytania niesymetrycznych formy słupów elektrycznych o maksymalnej średnicy podstawy górnej 330 mm i maksymalnej średnicy podstawy dolnej 430mm.

Dwa ucha zaczepowe, znajdują się na górnej części konstrukcji nośnej, o rozstawie 4000 mm służą do podwieszenia trawersy na hakach suwnic.

Skrzynka elektryczna (poz. 6), znajdująca się na środku konstrukcji nośnej, zasilana jest przy pomocy kablozwijaka zamocowanego na jednej z suwnic. W skrzynce elektrycznej znajduje się system sterowania trawersą.

Dodatkowo trawersa jest wyposażona w trzy haki pomocnicze(poz. 5) . Jeden hak pomocniczy znajduje się na środku środku konstrukcji, pozostałe dwa po przeciwnych krańcach trawersy.

Zabezpieczenia trawersy:

-   wyłączniki krańcowe obrotu łap – zabezpieczają przed nieprawidłowym ustawieniu łap w pozycji otwartej lub pozycji zamkniętej. (zgodnie z poniższym rysunkiem),

 

 

-   wyłączniki zabezpieczające przed nieumyślnym obrotem łap – zabezpiecza ją przed otwarciem łap podczas transportowania formy oraz zabezpiecza ją przed zamknięciem łap, gdy trawersa nie jest wystarczająco opuszczona nad formą.

4.     Opis obsługi trawersy             

 

Uwaga:

Trawersa przeznaczona jest do pracy dwoma suwnicami odpowiednio do tego przystosowanymi pod względem elektrycznym.

1.

Suwnice oraz podwieszoną pod nie trawersę, mogą obsługiwać wyłącznie pracownicy posiadający uprawnienia do obsługi tego typu urządzeń wydane przez organ Urzędu Dozoru Technicznego.

2.

Osoby obsługujące suwnicę powinny stosować się do przepisów BHP oraz przepisów niniejszej instrukcji.

 

 

Pilot sterowania radiowego przeznaczony do sterowania suwnic.

 

 

Oznaczenia:

S0)  przycisk bezpieczeństwa „STOP”,

S1)  przycisk „START” / SYGNAŁ DŹWIĘKOWY,

S2)  załączenie oświetlenia

S3)  przycisk mechanizmu podnoszenia „GÓRA”,

S4)  przycisk mechanizmu podnoszenia „DÓŁ,

S5)  przycisk jazdy wózka „LEWO”,

S6)  przycisk jazdy wózka „PRAWO”,

S7)  przycisk jazdy suwnicy „TYŁ

S8)  przycisk jazdy suwnicy „PRZÓD”,

S9)  otwieranie trawersy,

S10)          zamykanie trawersy,

S13; S13/S14; S14) przełącznik wyboru pracy suwnic (S13 – sterowanie pierwszą suwnica; S13/S14 – sterowanie obydwoma suwnicami; S14 – sterowanie drugą suwnicą).

Uwaga: Suwnice są wyposażone w dwa różne piloty. Pilot nr „1” służy do sterowania dwiema suwnicami, natomiast pilot nr „2” do sterowania tylko jedną suwnicą. Do pracy suwnic z trawersą należy używać wyłącznie pilota nr „1”.

4.

Sposoby sterowania pracą suwnic opisane są w odrębnej instrukcji suwnic. Niniejsza instrukcja określa jedynie sposób obsługi trawersy.

Sterowanie pracą suwnic z podwieszaną trawersą  możliwa jest jedynie przy pomocy pilota sterowania radiowego nr „1” (praca w tandemie).

Sterowanie trawersy i suwnic w tzw TANDEMIE, przy pomocy pilota nr „2” oraz samych kaset podwieszanych, jest niemożliwe.

5.

Przygotowanie trawersy do pracy:

a)               ustawić współpracujące suwnice w takiej odległości od siebie, aby rozstaw między ich hakami wynosił ok. 4m (odległość uch zaczepowych trawersy). Zrealizowanie tej operacji można wykonać jedynie przy odłączeniu układu antykolizyjnego (przyciśnięcie przycisku „S1” oraz przycisku odpowiedniego kierunku jazdy suwnicy „S7”;”S8”). Podczas tej operacji należy zachować szczególną ostrożność gdyż nieuwaga może doprowadzić do kolizji suwnic

b)               przełączyć przełącznik S13; S13/S14; S14 wyboru prac suwnic na pracę w tandemie (przełączyć przełącznik w położenie S13/S14)

c)               opuścić haki suwnic do podwieszenia trawersy

d)               podczepić trawersę na haki

e)               wyregulować ustawienie suwnic nad trawersą w tym celu wybrać pozycję S13 lub S14 na przełączniku S13,13/S14,S14 (pojedyncze prace suwnic) i dokonać drobnych korekt ustawienia suwnic

f)                podłączyć sterowanie trawersy w tym celu podłączyć wtyczkę 2X1a, znajdującym się przy uchu chwytnym trawersy, do gniazda znajdującym się na zbloczu hakowym jednej z suwnic

:



... [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • exopolandff.htw.pl