1. Dbamy o zdrowie i urodę, Od innych
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
TYDZIEŃ: I
TEMAT TYGODNIA: „Dbamy o zdrowie i urodę”
NR OBSZARU, ZADANIA
LP
RODZAJ ZAJĘĆ
SYTUACJE EDUKACYJNE
SZCZEGÓŁOWE CELE EDUKACYJNE
WYMAGANA EDUKACYJNE
(podstawa programowa)
WIEDZA
UMIEJĘTNOŚCI
1.
Wspomaganie rozwoju mowy i myślenia
Ćwiczenie językowe i zabawy naśladowcze w oparciu o wiersz R. Pisarskiego pt. „Kot” (P. 3 „Bawię się i uczę” cz. 3, s. 23)
- utrwalenie czynności związanych z higieną osobistą w formie zabawy naśladowczej
- rozwijanie umiejętności układania krótkich zdań opisujących czynności kotka np.: Kotek liże łapkę. Kotek myje buzię itp.
Układa krótkie zdania (...)
14.6)
2.
Wychowanie matematyczno-techniczne
Zabawa dydaktyczna „W łazience – dbamy o urodę”
- zapoznanie z działaniem suszarki i lokówki; pokaz działania tych urządzeń, zachowanie środków ostrożności
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania urządzeń elektrycznych stosowanych podczas dbania o urodę m.in.: suszarka, lokówka, maszynka do gol.
Interesuje się urządzeniami technicznymi stosowanymi w gospodarstwie domowym (...)
10.3)
3.
Wychowanie przez sztukę
Oglądanie teatrzyku na podstawie opowiadania M. Kownackiej pt. „O grubej Balbinie, o katarze i pierzynie”
- zapoznanie dzieci z treścią opowiadania, uświadomienie konieczności szukania pomocy u lekarza w razie choroby, podkreślenie znaczenia zawodu lekarza dla zdrowia ludzi
- kształtowanie umiejętności odpowiedniego zachowania się u lekarza (poddawanie się badaniu, opisywanie objawów choroby, stosowanie się do zaleceń lekarskich)
Dostrzega związek między chorobą a leczeniem, poddaje się leczeniu, np.: wie, że lekarstwa są potrzebne w chorobie (...)
5.2)
4.
Wychowanie przyrodnicze i ekologiczne
5.
Wychowanie zdrowotne
Zabawa dydaktyczna pod hasłem „Te produkty szkodzą dzieciom”
- uświadomienie dzieciom zagrożeń wynikających z samodzielnego zażywania lekarstw, dezodorantów, środków chemicznych itp.
- kształtowanie nawyku bezwzględnego niedotykania produktów chemicznych i lekarstw nawet pod nieobecność dorosłych
Wie, że nie może samodzielnie zażywać lekarstw i próbować środków chemicznych
6.4)
6.
Wychowanie społeczno-moralne
Słuchanie bajki S. Jachowicza pt. „Chory Kotek”
- zapoznanie dzieci z treścią bajki, ocena łakomstwa Kotka w świetle dobrego i złego postępowania: wyjaśnienie morału bajki „Tak się i z wami, dziateczki, stać może, Od łakomstwa strzeż was Boże!”
- kształtowanie umiejętności przewidywania skutków własnego zachowania np.: jedzenie przesadnej ilości słodyczy, objadanie się chipsami itp.
(...) próbuje przewidywać skutki swoich zachowań
1.3)
... [ Pobierz całość w formacie PDF ]