They seem to make lots of good flash cms templates that has animation and sound.

1. Dbamy o zdrowie i urodę, Od innych

[ Pobierz całość w formacie PDF ]

TYDZIEŃ: I

TEMAT TYGODNIA: „Dbamy o zdrowie i urodę”

NR OBSZARU, ZADANIA

 

LP

RODZAJ ZAJĘĆ

SYTUACJE EDUKACYJNE

SZCZEGÓŁOWE CELE EDUKACYJNE

WYMAGANA EDUKACYJNE

(podstawa programowa)

WIEDZA

UMIEJĘTNOŚCI

1.

Wspomaganie rozwoju mowy i myślenia

 

 

Ćwiczenie językowe i zabawy naśladowcze w oparciu o wiersz R. Pisarskiego pt. „Kot” (P. 3 „Bawię się i uczę” cz. 3, s. 23)

- utrwalenie czynności związanych z higieną osobistą w formie zabawy naśladowczej

-  rozwijanie umiejętności układania krótkich zdań opisujących czynności kotka np.: Kotek liże łapkę. Kotek myje buzię itp.

Układa krótkie zdania (...)

14.6)

2.

Wychowanie matematyczno-techniczne

 

 

 

Zabawa dydaktyczna „W łazience – dbamy o urodę”

- zapoznanie z działaniem suszarki i lokówki; pokaz działania tych urządzeń, zachowanie środków ostrożności

- kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania urządzeń elektrycznych stosowanych podczas dbania o urodę m.in.: suszarka, lokówka, maszynka do gol.

Interesuje się urządzeniami technicznymi stosowanymi w gospodarstwie domowym (...)

10.3)

3.

Wychowanie przez sztukę

 

 

 

Oglądanie teatrzyku na podstawie opowiadania M. Kownackiej pt. „O grubej Balbinie, o katarze i pierzynie”

- zapoznanie dzieci z treścią opowiadania, uświadomienie  konieczności szukania pomocy u lekarza w razie choroby, podkreślenie znaczenia zawodu lekarza dla zdrowia ludzi

 

- kształtowanie umiejętności odpowiedniego zachowania się u lekarza (poddawanie się badaniu, opisywanie objawów choroby, stosowanie się do zaleceń lekarskich)

Dostrzega związek między chorobą a leczeniem, poddaje się leczeniu, np.: wie, że lekarstwa są potrzebne w chorobie (...)

5.2)

4.

Wychowanie przyrodnicze i ekologiczne

 

 

 

 

 

5.

Wychowanie zdrowotne

 

Zabawa dydaktyczna pod hasłem „Te produkty szkodzą dzieciom”

- uświadomienie dzieciom zagrożeń wynikających z samodzielnego zażywania lekarstw, dezodorantów, środków chemicznych itp.

- kształtowanie nawyku bezwzględnego niedotykania produktów chemicznych i lekarstw nawet pod nieobecność dorosłych

Wie, że nie może samodzielnie zażywać lekarstw i próbować środków chemicznych

6.4)

6.

Wychowanie społeczno-moralne

 

 

 

Słuchanie bajki S. Jachowicza  pt. „Chory Kotek”

- zapoznanie dzieci z treścią bajki, ocena łakomstwa Kotka w świetle dobrego i złego postępowania: wyjaśnienie morału bajki „Tak się i z wami, dziateczki, stać może, Od łakomstwa strzeż was Boże!”

- kształtowanie umiejętności przewidywania skutków własnego zachowania np.: jedzenie przesadnej ilości słodyczy, objadanie się chipsami itp.

(...) próbuje przewidywać skutki swoich zachowań

1.3)

 

... [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • exopolandff.htw.pl