01zaz2011 E.Polinska,
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
ZAKŁAD DOSKONALENIA ZAWODOWEGO
W ŁOMŻY
Z A Ś W I A D C Z E N I E
O UKOŃCZENIU KURSU
Pan[i] Ewa Polińska
urodzony[a] w dniu 12.03.1960r. w Grajewie, woj. podlaskie
był[a] słuchaczem kursu:
"Obsługa komputera i kas fiskalnych z elementami
przedsiębiorczości i obsługi klienta"
zorganizowanego przez Zakład Doskonalenia Zawodowego
w Łomży, Ośrodek Kształcenia Zawodowego w Grajewie
w okresie od dn. 06.09.2011r. do dn.27.09.2011r.
Celem kursu było opanowanie wiedzy i umiejętności w zakresie
obsługi komputera i kas fiskalnych, a także zapoznanie z
elementami przedsiębiorczości i obsługi klienta.
Zaświadczenie wydano na podstawie § 6 rozporządzenia Ministra Edukacji i nauki z dnia 3 lutego 2006r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz.U. Nr 31,poz.216)
Grajewo, dnia 27.09.2011r..
Numer z rejestru: 01/ZAZ/SW/01/2011
...........................................................................
( pieczęć i podpis osoby upoważnionej przez organizatora kształcenia )
WYKAZ PRZEDMIOTÓW NAUCZANIA
Lp.
Nazwa przedmiotuLiczba godzin teorii
Liczba godzin praktyki
1.
Przedsiębiorczość:
Poznajemy siebie – mocne i słabe strony swojej osobowości
Znaczenie przedsiębiorczości, sylwetka człowieka przedsiębiorczego strategie sukcesu.
Poszukiwanie pomysłu na własną firmę, przesłanki pomysłów, branże gospodarki.
Prowadzenie działalności gospodarczej – zasady, wybrane zagadnienia zakresu przepisów prawnych.
Procedury uruchamiania działalności gospodarczej, dokumentacja działalności gospodarczej.
Co to jest biznesplan – elementy, procedura sporządzania.
Marketing, promocja, reklama jako istotne czynniki funkcjonowania nowoczesnego przedsiębiorstwa.
16
-
2.
Obsługa kas fiskalnych:
Zagadnienia prawne dotyczące kryteriów i warunków technicznych kas fiskalnych oraz warunków stosowania kas.
Zagadnienia techniczne, funkcje i parametry kas fiskalnych, charakterystyka klawiszy i ich zastosowanie.
Obsługa kasy fiskalnej SHARP.
6
6
3.
Obsługa komputera:
Informatyka i komputer PC- podstawowe wiadomości
System operacyjny MS Windows
Podstawowe programy pakietu biurowego MS Office :
a) edytor tekstu MS Word
b) arkusz kalkulacyjny MS Excel
Zarządzanie zasobami komputera
Internet i poczta elektroniczna
Obsługa sprzętu współpracującego z komputerem (skaner, drukarki, itp.)
Wybrane zagadnienia użytkowania komputera
8
12
4.
Obsługa klienta:
Przygotowanie do sprzedaży
- definicja sprzedaży, cykl sprzedaży, profesjonalizm w sprzedaży
Nawiązanie kontaktu
- model komunikacji, standard I
- przyjazna postawa, standard II
- elastyczność wypowiedzi
Zbadanie potrzeb klienta, radzenie sobie z zastrzeżeniami
Zamykanie sprzedaży
- kontakt po sprzedaży, sygnały zakupu, trening umiejętności zamykania sprzedaży
16
-
RAZEM
46
18
................................................................................... .
Pieczęć i podpis osoby uprawnionej przez organizatora szkolenia
1
[ Pobierz całość w formacie PDF ]