They seem to make lots of good flash cms templates that has animation and sound.

1.Plan pracy wrzesien, MÓJ KUFEREK 2010 juka

[ Pobierz całość w formacie PDF ]

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ NA WRZESIEŃ – roczne przygotowanie przedszkolne

Temat kompleksowy: PIERWSZE DNI WŚRÓD KOLEŻANEK I KOLEGÓW                                                                          opracowała: Małgorzata Owiecka

CELE

OBSZARY I TREŚCI PROGRAMOWE

DZIAŁANIA DZIECI

ŚRODKI DYDAKTYCZNE

ZABAWY RUCHOWE

POMOCE

LITERATURA

4. Rozwijanie umiejętności społecznych dzieci, które są niezbędne w poprawnych relacjach z dziećmi i dorosłymi.

5. Stwarzanie warunków sprzyjających wspólnej i zgodnej zabawie dzieci o zróżnicowanych możliwościach fizycznych i intelektualnych.

 

 

 

 

 

 

 

 

10. Zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie ich ciekawości, aktywności i samodzielności, a także kształtowanie tych wiadomości, które są ważne w edukacji szkolnej.

Obszar I:

Edukacja społeczna

– kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i sytuacjach zadaniowych

– przestrzeganie reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej (współdziałanie w zabawach i sytuacjach zadaniowych)

– przedstawianie się: podawanie swojego imienia i nazwiska.

 

 

Obszar III:

Mowa

wspomaganie rozwoju mowy dzieci:

– uważne słuchanie, pytanie o niezrozumiałe fakty i formułowanie dłuższych wypowiedzi.

– zabawy integrujące: „Magiczne pudełko”, „Wędrujące koło”

– wspólne ustalenie zasad panujących w grupie

– zabawa „Poznajemy naszą salę” – poznawanie wyposażenia sali

– praca plastyczna „Moja ulubiona zabawka” – technika dowolna

– zabawa integrująca – zapamiętywanie imion koleżanek i kolegów z grupy

 

– zabawa integracyjna „Imiona” – utrwalanie znajomości imion dzieci z grupy

– wypowiadanie się na temat pierwszego dnia pobytu w grupie – poprawne budowanie zdań; przypomnienie ustalonych zasad funkcjonowania w grupie

– zabawa integracyjna „Portret kolegi”

– praca w grupach „Mali odkrywcy” – nazywanie miejsc i przedmiotów znajdujących się w przedszkolu

– „Maszerują dzieci drogą” – wprowadzenie piosenki

 

– zabawa „Puzzle” – wypowiadanie się na temat swoich zainteresowań ze zwróceniem uwagi na różnice między ludźmi

– zabawa przy muzyce – przedstawianie się

– „Wakacyjne wspomnienia” – rozmowa kierowana na temat wakacji

– wykonanie gry planszowej „Wakacyjne podróże” – przestrzeganie reguł gry

 

– oglądanie kart pracy, rozmowa o tym, jak należy z nich korzystać

– wysłuchanie wiersza „Cztery jabłuszka” – kształtowanie umiejętności uważnego słuchania tekstu czytanego

– obliczenia matematyczne na konkretach na podstawie wiersza „Cztery jabłuszka”

– zabawa dramowa „Jabłuszka” – kształtowanie umiejętności obdarowywania innych

– praca plastyczna „Portret kolegi lub koleżanki z grupy”.

 

 

 

– pudełko zapakowane wielokrotnie w papier, zawierające kolorowe wizytówki z imionami dzieci

– kredki, papier

 

 

 

 

 

– piłka

– papier do rysowania, kredki

– przedmioty pochodzące z różnych miejsc w przedszkolu, rysunki tych przedmiotów

– płyta CD 1

 

 

 

– papierowa układanka z imionami dzieci, składająca się z tylu fragmentów, ile dzieci liczy grupa

– duże arkusze szarego papieru  lub brystolu, kredki, kostki do gry, pionki

 

 

– karty pracy

– liczmany

– kartki z bloku rysunkowego, kredki

– ćwiczenia cz. 1, s. 3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

– słowa piosenki „Maszerują dzieci”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

– wiersz „Cztery jabłuszka”.

 

 

 

 

 

 

– ćwiczenia poranne – zestaw 1

 

– zabawa ruchowa „Zagadki ruchowe”

 

– zabawy na powietrzu: „Marsz z przeszkodami”,  zabawy bieżne – „Berek kucany”

 

– zabawy ruchowe: „Stary niedźwiedź mocno śpi”, „Baloniku mój malutki”, „Moja Ulijanko”, „Mam chusteczkę haftowaną”

 

– zabawy ruchowe przy piosence „Maszerują dzieci drogą”

 

– ćwiczenia według Dennisona: „punkty na myślenie”, ruchy naprzemienne, pozycja Dennisona.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Temat kompleksowy: POZNAJMY SIĘ                                                                                                                                                                                        opracowała: Małgorzata Owiecka

CELE

OBSZARY I TREŚCI

  PROGRAMOWE

DZIAŁANIA DZIECI

ŚRODKI DYDAKTYCZNE

ZABAWY RUCHOWE

POMOCE

LITERATURA

2. Budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym oraz rozwijanie umiejętności prezentowania swoich przemyśleń w sposób zrozumiały dla innych.

 

 

 

 

 

 

 

4. Rozwijanie umiejętności społecznych dzieci, które są niezbędne w poprawnych relacjach z dziećmi i dorosłymi.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10. Zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie ich ciekawości, aktywności i samodzielności, a także kształtowanie tych wiadomości, które są ważne w edukacji szkolnej.

Obszar III:

Mowa

wspomaganie rozwoju mowy dzieci:

– zwracanie się bezpośrednio do rozmówcy, poprawne mówienie pod względem artykulacyjnym, gramatycznym, fleksyjnym i składniowym.

 

Obszar I:

Edukacja społeczna

kształtowanie umiejętności społecznych dzieci:    – porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowa-nie w zabawie i sytuacjach zadanio-wych

– przestrzeganie reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej (współdziałanie w zabawach i sytuacjach zadaniowych).

 

 

Obszar XIV:

Edukacja polonistyczna

– kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania

– rozwijanie sprawności rąk oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej potrzebnych do pisania

– kształtowanie umiejętności organizowania pola spostrzeżeniowego.

 

 

Obszar XIII:

Edukacja matematyczna

wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną:

– rozwijanie umiejętności określania położenia obiektów.

 

– utrwalanie znajomości imion dzieci w grupie – zabawy integracyjne „Imiona”

– przypomnienie ustalonych  zasad funkcjonowania w grupie

– wysłuchanie wiersza Bogdana Brzezińskiego „Wesołe przedszkole”

– wypowiadanie się na temat treści utworu

– podział nazw przedmiotów na sylaby

– ćwiczenia emisyjne

– utrwalanie treści i melodii piosenki „Maszerują dzieci", nauka 2 zwrotki

– udział w zabawach integracyjnych „Ludzie do ludzi”

– praca plastyczna „Krąg dłoni”: odrysowywanie i kolorowanie swoich dłoni (w kręgu)

– dokonanie analizy sylabowej  wyrazów

– porównywanie wielkości przedmiotów znajdujących się w sali

– rozwiązywanie zagadek

– udział w zabawie „Przeciwieństwa”: klasyfikowanie przedmiotów, określanie ich cech po dotyku, tworzenie zbiorów przedmiotów

– rozpoznawanie odgłosów z płyty CD, określanie skąd pochodzą – rozwiązywanie zagadek słuchowych

– udział w zabawie dramowej „Przeciwieństwa”: przedstawianie mimiką i ruchem przeciwstawnych cech (w parach)

–...

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • exopolandff.htw.pl