1.Plan pracy wrzesien, MÓJ KUFEREK 2010 juka
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ NA WRZESIEŃ – roczne przygotowanie przedszkolne
Temat kompleksowy: PIERWSZE DNI WŚRÓD KOLEŻANEK I KOLEGÓW opracowała: Małgorzata Owiecka
CELE
OBSZARY I TREŚCI PROGRAMOWE
DZIAŁANIA DZIECI
ŚRODKI DYDAKTYCZNE
ZABAWY RUCHOWE
POMOCE
LITERATURA
4. Rozwijanie umiejętności społecznych dzieci, które są niezbędne w poprawnych relacjach z dziećmi i dorosłymi.
5. Stwarzanie warunków sprzyjających wspólnej i zgodnej zabawie dzieci o zróżnicowanych możliwościach fizycznych i intelektualnych.
10. Zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie ich ciekawości, aktywności i samodzielności, a także kształtowanie tych wiadomości, które są ważne w edukacji szkolnej.
Obszar I:
Edukacja społeczna
– kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i sytuacjach zadaniowych
– przestrzeganie reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej (współdziałanie w zabawach i sytuacjach zadaniowych)
– przedstawianie się: podawanie swojego imienia i nazwiska.
Obszar III:
Mowa
wspomaganie rozwoju mowy dzieci:
– uważne słuchanie, pytanie o niezrozumiałe fakty i formułowanie dłuższych wypowiedzi.
– zabawy integrujące: „Magiczne pudełko”, „Wędrujące koło”
– wspólne ustalenie zasad panujących w grupie
– zabawa „Poznajemy naszą salę” – poznawanie wyposażenia sali
– praca plastyczna „Moja ulubiona zabawka” – technika dowolna
– zabawa integrująca – zapamiętywanie imion koleżanek i kolegów z grupy
– zabawa integracyjna „Imiona” – utrwalanie znajomości imion dzieci z grupy
– wypowiadanie się na temat pierwszego dnia pobytu w grupie – poprawne budowanie zdań; przypomnienie ustalonych zasad funkcjonowania w grupie
– zabawa integracyjna „Portret kolegi”
– praca w grupach „Mali odkrywcy” – nazywanie miejsc i przedmiotów znajdujących się w przedszkolu
– „Maszerują dzieci drogą” – wprowadzenie piosenki
– zabawa „Puzzle” – wypowiadanie się na temat swoich zainteresowań ze zwróceniem uwagi na różnice między ludźmi
– zabawa przy muzyce – przedstawianie się
– „Wakacyjne wspomnienia” – rozmowa kierowana na temat wakacji
– wykonanie gry planszowej „Wakacyjne podróże” – przestrzeganie reguł gry
– oglądanie kart pracy, rozmowa o tym, jak należy z nich korzystać
– wysłuchanie wiersza „Cztery jabłuszka” – kształtowanie umiejętności uważnego słuchania tekstu czytanego
– obliczenia matematyczne na konkretach na podstawie wiersza „Cztery jabłuszka”
– zabawa dramowa „Jabłuszka” – kształtowanie umiejętności obdarowywania innych
– praca plastyczna „Portret kolegi lub koleżanki z grupy”.
– pudełko zapakowane wielokrotnie w papier, zawierające kolorowe wizytówki z imionami dzieci
– kredki, papier
– piłka
– papier do rysowania, kredki
– przedmioty pochodzące z różnych miejsc w przedszkolu, rysunki tych przedmiotów
– płyta CD 1
– papierowa układanka z imionami dzieci, składająca się z tylu fragmentów, ile dzieci liczy grupa
– duże arkusze szarego papieru lub brystolu, kredki, kostki do gry, pionki
– karty pracy
– liczmany
– kartki z bloku rysunkowego, kredki
– ćwiczenia cz. 1, s. 3.
– słowa piosenki „Maszerują dzieci”
– wiersz „Cztery jabłuszka”.
– ćwiczenia poranne – zestaw 1
– zabawa ruchowa „Zagadki ruchowe”
– zabawy na powietrzu: „Marsz z przeszkodami”, zabawy bieżne – „Berek kucany”
– zabawy ruchowe: „Stary niedźwiedź mocno śpi”, „Baloniku mój malutki”, „Moja Ulijanko”, „Mam chusteczkę haftowaną”
– zabawy ruchowe przy piosence „Maszerują dzieci drogą”
– ćwiczenia według Dennisona: „punkty na myślenie”, ruchy naprzemienne, pozycja Dennisona.
Temat kompleksowy: POZNAJMY SIĘ opracowała: Małgorzata Owiecka
CELE
OBSZARY I TREŚCI
PROGRAMOWE
DZIAŁANIA DZIECI
ŚRODKI DYDAKTYCZNE
ZABAWY RUCHOWE
POMOCE
LITERATURA
2. Budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym oraz rozwijanie umiejętności prezentowania swoich przemyśleń w sposób zrozumiały dla innych.
4. Rozwijanie umiejętności społecznych dzieci, które są niezbędne w poprawnych relacjach z dziećmi i dorosłymi.
10. Zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie ich ciekawości, aktywności i samodzielności, a także kształtowanie tych wiadomości, które są ważne w edukacji szkolnej.
Obszar III:
Mowa
wspomaganie rozwoju mowy dzieci:
– zwracanie się bezpośrednio do rozmówcy, poprawne mówienie pod względem artykulacyjnym, gramatycznym, fleksyjnym i składniowym.
Obszar I:
Edukacja społeczna
kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: – porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowa-nie w zabawie i sytuacjach zadanio-wych
– przestrzeganie reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej (współdziałanie w zabawach i sytuacjach zadaniowych).
Obszar XIV:
Edukacja polonistyczna
– kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania
– rozwijanie sprawności rąk oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej potrzebnych do pisania
– kształtowanie umiejętności organizowania pola spostrzeżeniowego.
Obszar XIII:
Edukacja matematyczna
wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną:
– rozwijanie umiejętności określania położenia obiektów.
– utrwalanie znajomości imion dzieci w grupie – zabawy integracyjne „Imiona”
– przypomnienie ustalonych zasad funkcjonowania w grupie
– wysłuchanie wiersza Bogdana Brzezińskiego „Wesołe przedszkole”
– wypowiadanie się na temat treści utworu
– podział nazw przedmiotów na sylaby
– ćwiczenia emisyjne
– utrwalanie treści i melodii piosenki „Maszerują dzieci", nauka 2 zwrotki
– udział w zabawach integracyjnych „Ludzie do ludzi”
– praca plastyczna „Krąg dłoni”: odrysowywanie i kolorowanie swoich dłoni (w kręgu)
– dokonanie analizy sylabowej wyrazów
– porównywanie wielkości przedmiotów znajdujących się w sali
– rozwiązywanie zagadek
– udział w zabawie „Przeciwieństwa”: klasyfikowanie przedmiotów, określanie ich cech po dotyku, tworzenie zbiorów przedmiotów
– rozpoznawanie odgłosów z płyty CD, określanie skąd pochodzą – rozwiązywanie zagadek słuchowych
– udział w zabawie dramowej „Przeciwieństwa”: przedstawianie mimiką i ruchem przeciwstawnych cech (w parach)
–...
[ Pobierz całość w formacie PDF ]