2.5 tdi AFB.AKN, vag
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Serwis
Instrukcja napraw
Passat 1997
2
Kod literowy
AFB AKN
silnika
Zeszyt
Silnik wysokoprężny z bezpośre-
dnim wtryskiem (6-cylindrowy)
oraz układ rozgrzewania świec
Wydanie 11.99
Serwis. Informacje techniczne
Przegląd zmian do instrukcji napraw
Passat 1997
2
Kod literowy
silnika
AFB AKN
Zeszyt
Silnik wysokoprężny z bezpośrednim wtryskiem (6-cylindrowy)
oraz układ rozgrzewania świec Wydanie 11.99
Numery „Dodatków technicznych” do instrukcji napraw (Merkblatt) należy wpisywaćw momencie ich otrzy-
mywania do odpowiedniejrubryki danej grupy napraw.Umożliwi to podczas korzystaniaz niniejszejinstrukcji,
natychmiastowe stwierdzenie, czy do danej grupy napraw wprowadzone zostały „Dodatki techniczne”.
Grupa napraw
Dodatki techniczne do instrukcji napraw
01 Diagnoza własna
23 Przygotowanie i wtrysk paliwa
28 Układ rozgrzewania świec
Informacje techniczne przeznaczone są wyłącznie dla mistrzów i mechaników. Systematycznezapoznawanie
się z tymi informacjami jest gwarancją prawidłowej i bezpiecznej eksploatacji samochodu. Niezależnie od
tego, przy naprawach samochodów obowiązują zawsze ogólne zasady bezpieczeństwa.
„Instrukcja napraw” jest chroniona prawami autorskimi.
Jakiekolwiek wykorzystywanie jej bez zgody firmy Volkswagen AG jest niedozwolone.
Spis treści
01 Diagnoza własna
strona
Diagnoza własna
...............................................................................
01–1
– Własności diagnozy własnej
..................................................................
01–1
– Dane techniczne diagnozy własnej
............................................................
01–2
– Podłączanie testera V.A.G 1551 i wybieranie adresu komputera sterującego elektroniką silnika 01–4
– Podłączanie systemu diagnostyczno-pomiarowo-informacyjnego VAS 5051 i wybieranie
adresu komputera sterującego elektroniką silnika
.............................................
01–8
Pamięć usterek
................................................................................
01–12
– Odczytywanie pamięci usterek
...............................................................
01–12
– Kasowanie pamięci usterek
..................................................................
01–14
Tabela usterek, numery usterek 00513 do 00777
.............................................
01–18
Tabela usterek, numery usterek 01028 do 65535
.............................................
01–36
Sprawdzanie działania elementów wykonawczych
...........................................
01–51
– Przeprowadzanie sprawdzania działania elementów wykonawczych
.........................
01–51
Bloki wartości mierzonych
....................................................................
01–55
– Warunki bezpieczeństwa
....................................................................
01–55
– Odczytywanie bloku wartości mierzonych
....................................................
01–55
– Ocena bloków wartości mierzonych podczas pracy silnika na obrotach jałowego biegu
i przy włączonym zapłonie
...................................................................
01–57
– Ocena bloków wartości mierzonych podczas pracy silnika z pełnym obciążeniem
...........
01–85
23 Przygotowanie paliwa, wtrysk paliwa
strona
Naprawa układu bezpośredniego wtrysku paliwa silnika wysokoprężnego
...................
23–1
– Środki bezpieczeństwa
.......................................................................
23–1
– Zasady utrzymania czystości
..................................................................
23–3
– Przegląd miejsc zamontowania
...............................................................
23–4
– Naprawa pompy wtryskowej
..................................................................
23–8
– Wymontowanie i zamontowanie pompy wtryskowej
..........................................
23–12
– Sprawdzanie dynamiczne i regulacja początku wtrysku
......................................
23–19
– Sprawdzanie wtryskiwaczy
...................................................................
23–24
– Wymontowanie i zamontowanie wtryskiwaczy
...............................................
23–26
– Naprawa wtryskiwaczy
.......................................................................
23–29
– Dopasowanie obrotów jałowego biegu
......................................................
23–30
– Identyfikacja pompy wtryskowej
.............................................................
23–34
Sprawdzanie czujników elektrycznych
.......................................................
23–36
– Sprawdzanie czujnika obrotów silnika
.......................................................
23–36
– Sprawdzanie czujnika temperatury płynu chłodzącego
.......................................
23–40
– Sprawdzanie czujnika temperatury zasysanego powietrza
...................................
23–45
– Sprawdzanie czujnika temperatury oleju
.....................................................
23–51
– Sprawdzanie przepływomierza masy powietrza
..............................................
23–55
– Sprawdzanie wyłącznika światła hamowania i wyłącznika pedału hamulca
...................
23–62
– Sprawdzanie wyłącznika pedału sprzęgła
....................................................
23–65
– Sprawdzanie czujnika skoku iglicy
...........................................................
23–68
– Sprawdzanie czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym oraz czujnika wysokości
...............
23–72
– Sprawdzanie zaworu zamykającego klapę rury ssącej
.......................................
23–77
Sprawdzanie działania
........................................................................
23–81
– Sprawdzanie napięcia zasilania układu bezpośredniego wtrysku silnika wysokoprężnego
....
23–81
– Sprawdzanie przewodu danych między komputerem sterującym silnikiem i pompą wtryskową 23–85
– Sprawdzanie sygnału wyłączenia silnika
.....................................................
23–88
– Sprawdzanie sygnału obrotów silnika
........................................................
23–90
– Sprawdzanie zakresu regulacji wyprzedzenia wtrysku
........................................
23–93
Wymiana, kodowanie i dopasowanie komputera sterującego silnikiem
.....................
23–95
– Wymiana komputera sterującego silnikiem
...................................................
23–95
– Kodowanie komputera sterującego silnikiem
.................................................
23–97
– Warianty kodowania komputera sterującego silnikiem
.......................................
23–99
– Dopasowanie komputera sterującego silnikiem do immobilisera
............................
23–100
Sprawdzanie sygnałów dodatkowych
.......................................................
23–103
– Sprawdzanie sygnału prędkości jazdy
......................................................
23–103
– Sprawdzanie sygnałów od i do układu klimatyzacji
.........................................
23–107
– Sprawdzanie sygnału prędkości obrotowej
.................................................
23–111
– Sprawdzanie sygnału chwilowego zużycia paliwa
..........................................
23–112
– Sprawdzanie układu GRA utrzymywania zadanej prędkości
................................
23–114
– Sprawdzanie magistrali danych
.............................................................
23–118
28 Układ rozgrzewania świec żarowych
strona
Sprawdzanie układu rozgrzewania świec żarowych
...........................................
28–1
– Sprawdzanie świec żarowych
.................................................................
28–2
Diagnoza własna
Własności diagnozy własnej
Komputer sterujący układem wtrysku silnika wyso-
koprężnego jest wyposażony w pamięćusterek.
Jeżeli występują zakłócenia w pracy kontrolowa-
nych czujników lub elementów wykonawczych, zo-
stają one zapisane w pamięci usterek z określe-
niem rodzaju usterki.
Usterki występujące tylko przejściowo (sporadycz-
nie), drukowane są z dopiskiem „Usterka występu-
jąca sporadycznie”. Na wyświetlaczu są one po-
kazywane z oznaczeniem „/SP”. Przyczyną usterki
sporadycznej może byćnp. luźny styk lub krótko-
trwałe przerwy w przewodach elektrycznych. Jeżeli
usterka sporadyczna nie wystąpi w ciągu określo-
nej, zależnej od rodzaju usterki, liczby uruchomień
silnika, zostanie ona skasowana w pamięci usterek
komputera.
W razie stwierdzenia usterki, która ma wpływ na
zachowanie się samochodu, następuje migające
świecenie lampki sygnalizacyjnej czasu rozgrzewa-
nia silnika.
Zapamiętane usterki mogą zostaćodczytane teste-
rem V.A.G 1551, testerem systemów samochodo-
wych V.A.G 1552 lub nowym testerem VAS 5051,
patrz
strona 01-12.
01–1
Po usunięciu usterki lub usterek, pamięćusterek
musi zostaćskasowana, patrz
⇒
strona 01-14.
Wskazówka
Informacjeogólnedotyczącediagnozywłasnejznaj-
dują się w instrukcjach obsługi testera V.A.G1551,
testera systemów samochodowych V.A.G1552 lub
nowego testera VAS 5051.
Dane techniczne diagnozy własnej
Wyposażenie
Przekazywanie danych między komputerem ste-
rującym i testerem V.A.G 1551 albo testerem
systemów samochodowych V.A.G 1552 nastę-
puje w trybie pracy „Szybka transmisjadanych”.
Pamięćusterek jest wykonana jako pamięćstała
i dzięki temu nie jest zależna od napięcia zasi-
lania.
Odczytywanie wersji komputera sterującego
Wersja komputera sterującego jest wyświetlana po
podłączeniu testera V.A.G 1551, testera systemów
samochodowych V.A.G 1552 lub nowego testera
VAS 5051 i po wybraniu adresu komputera steru-
jącego elektroniką silnika, patrz
⇒
strona 01-4.
01–2
⇒
[ Pobierz całość w formacie PDF ]