They seem to make lots of good flash cms templates that has animation and sound.

01.12.2008, Scenariusze

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Konspekt zajęć do kl. VI a  (integracyjnej),                                       01.12.2008 - poniedziałek

dla uczniów upośledzonych  w stopniu umiarkowanym.

Prowadzący –  oligofrenopedagog mgr Gierłach Elżbieta

 

 

Temat tygodniowego ośrodka pracy: Uroki zimowej pory.

Temat dziennego ośrodka pracy: Pejzaż zimowy.

Czas zajęć: 4 x 45 minut

 

 

Cele ogólne:

·         Znajomość aktualnej pory roku.

·         Utrwalenie nazw podstawowych figur geometrycznych.

 

Cele rewalidacyjne:

·         Ćwiczenia grafomotoryczne.

·         Doskonalenie umiejętności analizy i syntezy wzrokowo słuchowej,

·         Doskonalenie poprawnej wymowy.

·         Ćwiczenie koncentracji uwagi.
 

 

Cele operacyjne

Dziecko:

·         Określi pogodę panującą na zewnątrz na podstawie obserwacji.

·         Dziecko dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie w zależności od pory roku, potrafi określić cechy danej pory roku oraz dzieli się wrażeniami z obserwacji.

·         Formułuje odpowiedzi na pytania.

·         Wypowiada się na temat ilustracji.

·         Przepisuje tekst według wzoru.

·         Nazywanie podstawowych figur geometrycznych.

 

Metody pracy:

·         Oparte na działaniu praktycznym.

·         Obserwacja kierowana i spontaniczna.

·         Swobodna pogadanka.

·         Metoda Dennisona.
 

Formy pracy

·         Indywidualna praca z dzieckiem, wykonywanie ćwiczeń samodzielnie pod kierunkiem lub z pomocą nauczyciela.

 

 

Środki dydaktyczne:

Kalendarz pogody, etykiety z nazwami dni i miesięcy, zeszyt ucznia,  karta do ćwiczeń grafomotorycznych, rozsypanka literowa napisu ZIMA, wiersz Cz. Janczarskiego pt. "Zima", ilustracje przedstawiające drzewa wiosną, latem, jesienią i zimą,  obrazek do kolorowania  na czarnej kartce, pasta do zębów.

 

 

Przebieg zajęć:

I  Zajęcia wstępne

 

1.      Przywitanie z dziećmi.

2.      Sprawdzenie listy obecności.

3.      Ustalenie nazwy dnia, daty( przeliczenie dni tygodnia, nazw miesięcy), zapisanie jej  w zeszycie.

4.      Omówienie pogody (praca z kalendarzem pogody).

5.      Ćwiczenia metodą kinezjologii edukacyjnej P. Dennisona.

 

II   Praca poznawcza - obserwacja i kojarzenie.

 

1.      Ćwiczenia grafomotoryczne – wodzenie palcem a następnie ołówkiem po szlaczkach literopodobnych. („Od Pętelki do literki”)

2.      Rysowanie szlaczków w zeszycie.

3.      Doskonalenie umiejętności zapisywania własnego imienia i nazwiska.

4.      Wprowadzenie do tematu – słuchanie wiersza Cz. Janczarskiego pt. "Zima" czytanego przez nauczyciela.

5.      Wypowiedzi na temat treści wiersza.

o        Na jaką porę roku czekamy ?

o        Co zmieni się w przyrodzie wraz z nadejściem zimy ?

o        Komu zima sprawi największą radość ?

o        Czy wszyscy jednakowo cieszą się z zimowej pogody ?

o        Jakie zabawy na śniegu i lodzie najbardziej lubicie ?

6.      Analiza 4 ilustracji przedstawiających : drzewa wiosną, latem, jesienią i zimą, wybór na podstawie charakterystycznych cech zimowego drzewa i uzasadnienie go.

Następnie ułożenie z rozsypanki literowej napisu ZIMA i umieszczenie go pod ilustracją i odczytanie .

7.      Krótka rozmowa na temat charakterystycznych cech zimy .

Pytania pomocnicze skierowane do dzieci :

- Jaką mamy pogodę zimą?

-   Jak wygląda las zimą ?

-   Jak spędzamy czas wolny zimą?

- W jaki sposób pomagamy zwierzętom? itp.

8.      Ćwiczenia śródlekcyjne w zakresie kinezjologii edukacyjnej.

9.      Ćwiczenia matematyczne:

o              Rozróżnianie, grupowanie i nazywanie podstawowych figur geometrycznych.

 

III  Ekspresja

Wykonanie pracy plastycznej – Świat tonie w bieli, kolorowanie zimowego pejzażu za pomocą pasty do zębów.

 

IV Zajęcia końcowe

lPorządkowanie stanowisk pracy.llPodsumowanie zdobytych wiadomości.l

3.      Udzielenie pochwały, zaangażowanie uczniów w pracy i ocena ich zachowania.

4.      Pożegnanie z dziećmi.

 

 

   Cz. Janczarski


Zima
Bure chmury w dal płyną,
nad doliną, niziną...
Może spadną na głowę
białe gwiazdki śniegowe ?
Dmie wiatr chłodny, niemiły
drzewa liście zgubiły,
odleciały już ptaki
i las cichy jest taki...
Przychodź zimo, nie zwlekaj !
Każdy ciebie już czeka,
zając ciepłe ma futro,
możesz przyjść choćby jutro.
Ubierz naszą jabłonkę
w białą śnieżną koronkę
przykryj pola zamiecią,
dużo śniegu daj dzieciom.

 

 

   Cz. Janczarski
 

Zima
Bure chmury w dal płyną,
nad doliną, niziną...
Może spadną na głowę
białe gwiazdki śniegowe ?
Dmie wiatr chłodny, niemiły
drzewa liście zgubiły,
odleciały już ptaki
i las cichy jest taki...
Przychodź zimo, nie zwlekaj !
Każdy ciebie już czeka,
zając ciepłe ma futro,
możesz przyjść choćby jutro.
Ubierz naszą jabłonkę
w białą śnieżną koronkę
przykryj pola zamiecią,
dużo śniegu daj dzieciom.

 

 

   Cz. Janczarski
 

Zima
Bure chmury w dal płyną,
nad doliną, niziną...
Może spadną na głowę
białe gwiazdki śniegowe ?
Dmie wiatr chłodny, niemiły
drzewa liście zgubiły,
odleciały już ptaki
i las cichy jest taki...
Przychodź zimo, nie zwlekaj !
Każdy ciebie już czeka,
zając ciepłe ma futro,
możesz przyjść choćby jutro.
Ubierz naszą jabłonkę
w białą śnieżną koronkę
przykryj pola zamiecią,
dużo śniegu daj dzieciom.

 

 

   Cz. Janczarski
 

Zima
Bure chmury w dal płyną,
nad doliną, niziną...
Może spadną na głowę
białe gwiazdki śniegowe ?
Dmie wiatr chłodny, niemiły
drzewa liście zgubiły,
odleciały już ptaki
i las cichy jest taki...
Przychodź zimo, nie zwlekaj !
Każdy ciebie już czeka,
zając ciepłe ma futro,
możesz przyjść choćby jutro.
Ubierz naszą jabłonkę
w białą śnieżną koronkę
przykryj pola zamiecią,
dużo śniegu daj dzieciom.

 

 

... [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • exopolandff.htw.pl