They seem to make lots of good flash cms templates that has animation and sound.

1.2012, Geoinzynieria drogi mosty tunele

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
01/2012 (36)
ISSN 1895-0426
www.inzynieria.com
• Pale iniekcyjne w warunkach
obciãőenia osiowego


Rok 2011 w drogownictwie
Rok 2011 w drogownictwie
• Tunel pod cieijninã Bosfor
HERRENKNECHT AG | UTILITY TUNNELLING |
TRAFFIC TUNNELLING
NIEMCY
ROSWITHA W NIEMIECKIM PROJEKCIE KOLEJOWYM.
Tunel kolejowy Kaiser-Wilhelm w pobliżu niemieckiego miasta Cochem, leżącego nad rzeką
Mozelą, który został zbudowany 130 lat temu, jako najdłuższy wówczas tunel, musiał
zostać zmodernizowany, aby spełnić obecnie wyższe wymogi bezpieczeństwa. W związku
z tym operator kolejowy Deutsche Bahn zlecił budowę nowego, równoległego tunelu o
długości 4242 m. W dniu 7 listopada 2011 r. pracownicy firmy realizującej projekt i miesz-
kańcy Cochem świętowali zakończenie drążenia, kiedy tarcza Herrenknecht EPB S-547
(
Ø
10,110 mm), nazwana imieniem Roswitha, przebiła się na drugą stronę.
W trakcie prac tunelowych wydobyto 900 tys. ton skał, które zostały usunięte przez
specjalny system taśmociągów, opracowany przez spółkę H + E Logistyk, należącą do firmy
Herrenknecht. System TUnIS służący do precyzyjnej nawigacji urządzeniem o masie 1700 t
pochodzi z firmy VMT należącej również do grupy Herrenknecht.
Planuje się, że jednotorowy ruch kolejowy przez oba tunele rozpocznie się w 2015 r.
po zakończeniu modernizacji starego tunelu Kaiser-Wilhelm. Dzięki tej inwestycji infra-
struktura kolejowa będzie znacznie wydajniejsza.
COCHEM | NIEMCY
DANE PROJEKTU
S-547, Tarcza EPB
Średnica: 10,110 mm
Moc tarczy tnącej: 1.100 kW
Długość tunelu: 4.242 m
Geologia: gliniaste/ilaste łupki,
piaskowiec, kwarcyt, piasko-
wiec drobnoziarnisty, porr
WYKONAWCA
Alpine Untertage-
bau GmbH,
Alpine Bau
Deutschland AG,
FCC Construccion
S.A.
Herrenknecht AG
D-77963 Schwanau
Tel. + 49 7824 302-0
Fax + 49 7824 3403
marketing@herrenknecht.com
Przedstawiciel na Polskę
Dymitr Petrow-Ganew
Tel. + 48 22 872 40 37
Fax + 48 22 872 14 79
Tel. kom. + 48 508 367 302
ganew.dymitri@herrenknecht.de
www.herrenknecht.com
S
pis treści
S
PIS TREŚCI
Geoinżynieria
drogi mosty tunele
Geoinżynieria drogi mosty tunele
styczeń - luty 1/2012 [36]
26
Pale iniekcyjne
w warunkach
obciążenia
osiowego
– weryfi kacja
doświadczalna
04
Od redakcji
05
Kalendarium
06
In the issue
08
Wydarzenia
12
Kolumna geoinżynieryjna
16
Kolumna drogowa
32
Rok 2011 w drogownictwie
18
Kolumna mostowa
20
Kolumna tunelowa
24
Ludzie
25
Felieton
26
Pale iniekcyjne w warunkach obciążenia osiowego
– weryfi kacja doświadczalna
Henryk Pachla
48
Kładki dla pieszych… inne niż wszystkie
32
Rok 2011 w drogownictwie
Agata Sumara
36
Autostrada A2 z Łodzi do stolicy
Agata Sumara
38
Sposoby zabezpieczania należności wykonawcy w umowach
o roboty budowlane
Bartłomiej Król
42
Specjalistyczne badania gruntu
Zygmunt Meyer
46
Odcinek Centralny II Linii Metra w Warszawie
Magdalena Malcharczyk, Adam Ziemski
Branże
22
Stałe działy
04
editorial
05
kalendarium
06
in the issue
08
wydarzenia
12
kolumna geoinżynieryjna
16
kolumna drogowa
18
kolumna mostowa
20
kolumna tunelowa
24
ludzie
25
felieton
48
Kładki dla pieszych … inne niż wszystkie
Dagmara Dobosz
Geoinżynieria
32
Drogi
52
Tunel pod cieśniną Bosfor
Dagmara Dobosz
42
Maszyny i urządzenia
46
Budownictwo inżynieryjne
56
Z budowy toruńskiej trasy mostowej
Agata Sumara
48
Mosty
52
Tunele
59
Powstaje jeden z najdłuższych w Polsce mostów
Agata Sumara
56
Mosty / drogi
59
Mosty
styczeń - luty
1 / 2012 [36]
1
 ?
????
Geoinżynieria
drogi mosty tunele
???????
??????
??????
???????
???????
2
marzec - kwiecień
2 / 2011 [31]
 ?
????
Geoinżynieria
drogi mosty tunele
marzec - kwiecień
2 / 2011 [31]
3
  [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • exopolandff.htw.pl