1. konspekt, OLIGOFRENOPEDAGOGIKA- EDUKACJA OSOB UPOSLEDZONYCH
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
KONSPEKT LEKCJI Z JEZYKA ANGIELSKIEGO
W KLASIE III GIMNAZJUM
DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIA INTELEKTUALNĄ W STOPNIU LEKKIM
DATA: 22.11.2010r.
KLASA: IIIag
PROWADZĄCY ZAJĘCIA:
TEMAT: Moje miasto.
CELE OGÓLNE:
Przybliżenie uczniom słownictwa związanego z miastem, budynki użyteczności publicznej.
museum zoo beach funfair cinema park shopping centre cybercafé sports centre
CELE SZCZEGÓŁOWE:
Ø uczeń zna nazwy budynków usytuowanych w mieście,
Ø potrafi dopasować symbole budynków do odpowiednich podpisów,
Ø rozumie wysłuchany tekst i potrafi na jego podstawie wykonać zadania,
Ø uczeń na podstawie przeczytanych informacji potrafi dopasować opisy do odpowiednich zdjęć.
METODY:
· ćwiczebna
· pogadanka
· praca z książką
FORMY PRACY:
· grupowa
· indywidualna
ŚRODKI:
· podręcznik 'Can Do '
· płyta CD wraz z ćwiczeniami do podręcznika
PRZEBIEG LEKCJI
Wstęp:
Nauczyciel wita uczniów na zajęciach, daje czas uczniom na przygotowanie się do lekcji. Przypomina uczniom temat ubiegłych zajęć i zapisuje na tablicy nowy temat.
Rozwinięcie:
Nauczyciel prosi uczniów o otwarcie podręczników na stronie 22. Uczniowie wspólnie
z nauczycielem wykonują ćwiczenie 1 - dopasowują symbole do podpisów.
Następnie uczniowie słuchają tekstu z płyty CD i wykonują ćwiczenia 2 i 3 ze strony 22.
2. Posłuchaj, jak Pat opowiada o miejscowości, w której mieszka, i powiedz, jakie jest jego ulubione miejsce.
3. Posłuchaj nagrania ponownie, przeczytaj dialog i zaznacz w ćwiczeniu 1. miejsca, które znajdują się w miejscowości Pata.
SUE: Tell me about your hometown. Are there lots of shops?
PAT: Yes, there is a shopping centre with lots of great shops.
SUE: Great. 15 there a park?
PAT: Yes, there are two beautiful parks and a zoo. The zoo is small but there are same interesting animals. There are also two cinemas and a sports centre. My favourite place is the sports centre. I play football there with my friends.
SUE: Wow! There are lots of fun things to do here.
PAT: Yeah. There is only one problem.
SUE: What's that?
PAT: There are no cybercafés.
Kolejnym zadaniem dla uczniów jest wstawienie odpowiednich zwrotów there is/there are. Wprowadzając podane zwroty nauczyciel pyta uczniów o zasadę tworzenia liczby mnogiej w języku angielskim.
Popatrz na plan miasta i uzupełnij zdania. Następnie posłuchaj nagrania, sprawdź swoje odpowiedzi
i powtórz zdania.
There is There are There isn't There aren’t
a. .......................................... a sports centre.
b…………………………….two parks.
c. .. …………………………three zoos.
d. …………………………. a disco.
e……………………………a cybercafe’.
f…………………………….any hotels.
Podsumowanie:
Nauczyciel podsumowuje pracę uczniów na lekcji, zwraca uwagę na istotne zwroty poznane podczas lekcji.
Praca domowa:
Uczniowie otrzymują ksero z opisami trzech miast i muszą dopasować ich opisy do nazw i zdjęć.
1. Dopasuj ilustracje do opisów.
b
............... is the perfect place for a perfect weekend. There is
a beautiful park for picnics. There is a lovely little cafe and a beautiful garden. And there is the famous lake - perfect for swimming, surfing and fishing.
……..... " is a wonderfu1 little town in the mountains. It is very quiet. There are only three shops, a post office and a library. But there are two fantastic restaurants and a beautifu1 old hotel. It's the perfect place to relax.
Come to ! There are
thousands of things to do. Our town ;5 very modern. Thee is a wonderful new railway station, and there are three fabulous new hotels. There is also a new sports centre with an eighteen-hole golf course, a tennis court and a swimming pool
a
c